Institutul Pantone a ales culoarea anului 2018

Institutul Pantone, autoritatea internaţională în domeniul culorilor şi a sistemelor de culori, a anunţat că Ultra Violet este culoarea anului 2018.

Această culoare, spune compania cu pricina, urmează să domine moda şi designul în următoarele 12 luni. De asemenea, culoarea anului 2018 comunică „originalitate, ingenuitate și gândire vizionară”, după cum a declarat Leatrice Eiseman, directorul executiv al Pantone Color Institute.

„Este, totodată, cea mai complexă dintre toate culorile deoarece este nevoie de două nuanțe care aparent sunt la poluri opuse – albastru și roșu – și sunt aduse împreună pentru a crea ceva nou”, a adăugat Eisemna, subliniind corelarea acestei culori cu timpurile pe care le trăim, care sunt la fel de complexe.

PANTONE 18-3838 Ultra Violet este culoarea anului 2018

Artiști precum Prince, David Bowie și Jimi Hendrix au adus nuanțele de Ultra Violet în prim-planul culturii pop occidentale ca expresie personală a individualității. Nuanțată și plină de emoție, PANTONE 18-3838 Ultra Violet stimulează personalitățile să-și pună amprenta unică asupra lumii și să dea frâu liber creației.

De asemenea, această nuanță este legată direct de mișcările activiste ale momentului (Women’s March și Black Live Matter), iar Hillary Clinton a purtat-o când a susținut discursul de înfrângere la alegerile prezindențiale.

Hillary Clinton

Institutul Pantone determină culorile anului încă din 2000, prin studierea tendinţelor modei şi prin studierea produselor deja existente, precum şi a celor care urmează să fie lansate. Predicţiile oferite de institut influenţează şi retailerii mondiali, precum şi designerii, care se adaptează standardelor.

Anul trecut, Pantone a ales Greenery drept culoarea oficială a anului 2017, un verde proaspăt pe care l-a descris ca „o notă răcoritoare ce impune nevoia de a explora, de a experimenta şi de a reinventa”.

Foto – 123rf, Northfoto

Sursa: https://www.unica.ro/institutul-pantone-ales-culoarea-anului-2018-222964

Stan Luiza

Stan Luiza

Sunt Luiza Stan, am 26 de ani si profesez ca si creator de continut fashion. Am absolvit Facultatea de Comunicare si Relatii Publice si mi-am inceput activitatea in mediul online prin crearea de continut vizual si editorial dedicat modei. Colaborez cu branduri, reviste si platforme digitale, unde promovez trenduri, stiluri personale si campanii de moda adaptate publicului tanar si dinamic. Activitatea mea imbina pasiunea pentru estetica vizuala cu strategia de comunicare, astfel incat mesajele transmise sa fie relevante si atractive.

In timpul liber, imi place sa calatoresc pentru a descoperi influente culturale in moda, sa particip la evenimente si prezentari de colectii si sa fotografiez tinute care exprima personalitatea celor din jur. Cred ca moda este o forma de exprimare autentica, iar prin continutul pe care il creez incerc sa transmit energie, inspiratie si creativitate.

Articole: 265